Administrativ dag

Hej!

Jag har varit ledig från skolan idag men ändå tvingats spendera hela dagen i stan, uhhh... Klockan 10.30 var det mössprovning till studenten och sedan blev det plugg med Maria på Stadsbiblioteket. Vi åt lunch på Mondo (och jag skulle inte rekommendera att du försöker äta medhavd mat där, sjukt otrevlig personal). Klockan 15.45 hade jag körlektion, det gick sådär. Innan jag åkte hem tog jag bussen till Jaana. Vi snackade mycket om familjesituationen, den är ohållbar just nu.

Mamma är inte sitt riktiga jag. Jag känner knappt igen henne. Hon har plötsligt fått ett väääldigt stort behov av att kramas och pussas och umgås med sin dotter. 50 års kris?

Det är väl trevligt ioförsig, men det är jobbigt att hon tar illa upp när jag t.ex. har en dålig dag. Det är väl bättre att jag är öppen med hur jag känner än att jag sitter och fejkar. Snackade mycket om det med Jaana. Mamma vill att jag ska ta hand om tvätten härhemma, all tvätt... Sa som det är till Jaana, att jag varken hinner eller orkar och Jaana tyckte att jag skulle berätta det för mamma. Jag vet inte om jag vågar, jag vill inte göra henne besviken men samtidigt går jag faktiskt sista året på gymnasiet, håller på att ta körkort och går i behandling. 

Jag måste försöka intala mig själv att det inte är mitt fel att mamma är utbränd, men det är svårt! Jävligt svårt!

På torsdag åker jag och Bunny till Stockholm! Yeah baby!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0