Juldagen

Då var julen 2008 över. Skönt.

Kvällen blev faktiskt bättre än väntat, vi var inte lika många som vanligt så stämningen blev inte lika upptrissad.

Maten gick åt helvete och jag vaknade med en enorm ångest. Drömde att jag fick ett återfall och länsade skåpen hemma när jag kom hem. Det gjorde jag ioförsig inte men allt jag tryckte i mig på kvällen räcker gott och väl. Julkakorna till kalle gick bra, jag åt två stycken och begränsade mig till det. Maten gick också bra, käkade en potatis och 5 köttbullar och två mackor. Gröt åt jag några slevar, tycker inte särskilt mycket om risgrynsgröt. Det var när kvällsfikat serverades som jag spårade ur, kände redan innan det var dags att jag skulle få ett litet återfall. Det är mitt första sedan jag började med behandlingen. Vågar inte ens tänka på allt jag åt men iallafall minst 10 kakor och massor av linser, skumtomtar och chokladpraliner. 

Vet inte om jag vågar käka någon mer julmat den här julen, just nu känner jag mig som ett jävla berg och vill mest bara gå tillbaka till mina vanliga rutiner. Det är när jag inte har dem att luta mig mot som jag ballar ur. Funderar på att dra ut och springa idag.

Vägde mig hos Jaana i torsdags, 68.6 kg. Vet inte vad jag ska tycka, blev glad först men nu har jag säkert gått upp allt igen. Jag skäms över mig själv. Låt mig slippa fler återfall den här julen. Annandagen blir nästa stora utmaning, då ska vi till farmor :/

Nu ska jag titta på film, det blev ingen igår eftersom vi inte kom hem förrän halv 2.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0