Att hantera ett misslyckande

Tjena.

Jag har prov i Samhäll C imorgon och har inte pluggat särskilt mycket, känner mig oförberedd och är orolig för hur jag ska kunna hantera ett misslyckande utan att falla tillbaka i gamla mönster (dvs. hetsa).

Vad ska man göra egentligen, för att bli bättre på att hantera sina misslyckanden? De är ju trots allt en del av livet.

Jag är en sådan människa som mäter mitt egenvärde i mina prestationer. Det är inte bra alls. De gånger jag misslyckas i skolan känner jag mig värdelös vilket i sin tur leder till hets. 

Antingen äter jag perfekt och presterar perfekt eller så kan hela världen gå och dö och jag kan sitta hemma och äta mig tjock och ful och äcklig. Allt eller inget.

Varför är människan så dum egentligen? På ett logiskt plan inser jag ju hur fel allting låter, ändå gör jag inget för att förändra mitt tankemönster.

Fick papper från Tobias registret idag, har bestämt mig för att donera benmärg. Skulle fylla i en hälsodeklaration och skicka tillbaka. Det känns bra att hjälpa andra människor, synd att det inte är lika lätt att hjälpa sig själv.

Kommentarer
Postat av: Bullen

Jag har också funderat på tobias registret... Men jag vet inte om jag har tillräckligt bra värden och sånt där... Får kolla upp det.



Kram!

- Bullen

2009-03-01 @ 12:48:30
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0