Män som hatar kvinnor

Kvällen igår var jättemysig!

Först åkte jag och mamma in och åt på V.E.S.P.A. Jättegott, as usual. Jag testade en Vegetariana med fullkornsbotten och det var över förväntan! Riktigt gott. För en gångs skull smakar brödet något annat än luft. Träffade Maria med familj där också, har saknat den lilla knäckemackan.

Därefter tog jag och mamma en mysig promenad upp till Allhelgonakyrkan för att sedan svänga höger ner på Lilla Södergatan och vidare till SF Filmstaden.

Filmen var helt ok. Det är svårt att överträffa boken. Jag kände mig dumförklarad av all spänningsuppbyggnande musik. Gillar inte när filmmusiken blir för maffig, det är för mycket Hollywood över det.

Noomi Rapace gjorde en bra insats. Trots att jag inte är något fan av Michael Nykvist tyckte jag ändå att han skötte sig hyfsat bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0