00.47



Jag har precis kommit hem från Katarina. Hon bjöd på middag och det serverades vegetarisk tacos. Efter maten såg vi en film, Robin Hood: Men in tights. Sjukt rolig film faktiskt, jag är inte den som gillar barnsliga komedier men denna var i en klass för sig! Till filmen käkade vi chips, salta katten och Marabou apelsin krokant, mmm...


Skjutsade folket vidare till Mejeriet för en stund sedan (vardagshjälte!). Själv har jag öroninflammation och känner mig inte särskilt pepp på utgång med hög musik.

Sitter hemma och dricker vatten och skriver lite på projektarbetet. Lärde mig nyss ett nytt franskt ord, lâcher une caisse = fisa.

Funderar lite kring sommaren. Vill gå på åtminstone en festival men vet inte om jag kommer att ha varken råd eller tid. Agnes och Katarina ska till Hultsfred, Siesta och Roskilde. Fedt bra! Då kan jag hänka på den med bäst band, hehe. Placebo ska spela på Siesta, det är ganska lockande. Jag hade en crush på Brian Molko under hela högstadiet, det kan Paula intyga.

på tal om sommaren. Mitt mål är att vara frisk till sommaren. Att vara frisk innebär för mig att väga 65-70 kilo, vara nöjd med min kropp och ha ett sunt förhållande till mat. Det GÅR faktiskt att äta lite godis ibland, hela dagen är inte förstörd för det. Hetsätningar ingår inte i mitt friska liv, inte heller svält. Har undvikit min behandlare den senaste tiden av rädsla för vad hon ska tycka om min viktuppgång. Vet att jag måste gå dit, även om jag skäms. Det blir bara svårare och svårare för varje dag som går, därför måste jag ta tag i det.
 
Drömmer om ett piller som innehåller alla de kcal och näringsämnen en människa behöver. Tänk vad skönt det skulle vara att slippa äta. Minns hur skönt jag tyckte att det var när jag låg på sjukhuset och väntade på gallstensoperation. Fick näringsdropp med exakt det antal kcal jag behövde. Dessutom fick jag obegränsat med morfin. Hallelujah moment.

Time to sleep.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0